علل عمده خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر (بخش اول) پانزده/اردیبهشت

بررسی تخصصی اصلی‌ ترین علل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر کرج

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر

یکی از مشکلات و اختلالات رایج نرم افزاری که برخی کاربران با آن رو به‌ رو می‌ شوند، خاموش شدن اتفاقی و ناگهانی لپ‌ تاپ است. این مورد معمولاً به صورت نرم افزاری بروز پیدا کرده اما علل آن می‌ تواند در دو بخش نرم افزار و سخت افزار سیستم ریشه داشته باشد. در برخی موارد مشکل روی داده باعث عدم عملکرد دستگاه و خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود که معمولاً در این حالت، یک مشکل سخت افزاری خاموش شدن لپ تاپ را باعث شده است. 
معمولاً در این شرایط یکی از قطعات مهم و تاثیر گذار در این زمینه، دچار نقص عملکرد و از کار افتادگی شده است و به همین علت لپ‌ تاپ نیز تحت تاثیر آن به صورت ناگهانی از کار افتاده و خاموش می شود. اما در بعضی مواقع نیز خاموش شدن لپ تاپ به دست خود سیستم صورت گرفته است. یکی از امکانات موجود در سیستم‌ های لپ تاپ Self Protecting است. 
این قابلیت هنگامی که سیستم در شرایط بدی قرار گرفته و در صورت ادامه روند کارکرد خود احتمال ورود آسیب به بخش‌ های مختلف آن وجود دارد، لپ‌ تاپ را در جهت پیشگیری از آسیب دیدگی و ایجاد خرابی خاموش می کند. به هر حال خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و هر کدام از این دو دلیل که صورت گرفته باشد، این خبر را صادر کرده که یک اختلال نرم افزاری یا مشکل سخت افزاری سلامت دستگاه را تهدید می‌کند و در صورت ادامه یافتن این وضعیت، خرابی به دیگر بخش ها سرایت کرده و مشکلات جدی تر و بیشتری برای سیستم رخ میدهد. 
به همین علت بهتر است در صورت مواجه شدن با این مشکل، لپ تاپ خود را در جهت عیب یابی اصولی به مراکز معتبر مربوطه مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج بسپارید. در ادامه علل اصلی و رایج ترین علائم خاموش شدن ناگهانی و اتفاقی لپ تاپ ایسر برای شما کاربران گرامی بیان شده است. 

داغ شدن لپ تاپ

یکی از مواردی که می‌ تواند خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دیگر آثار مخرب را به همراه داشته باشد، افزایش گرماست. همانطور که می‌ دانید قطعات الکترونیکی در برابر گرما بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و در صورت تکرار این مشکل دچار خرابی و در نهایت از کار افتادگی می شوند. خرابی قطعات سخت افزاری نیز می تواند مشکلات فراوانی را در طی داشته که یکی از این مشکلات جدی، خاموش شدن اتفاقی لپ تاپ است. 
به دلیل عوارض مخرب و احتمال از بین رفتن بخش های مختلف سخت افزار و دیگر مشکلات مربوطه، توصیه می شود همواره مراقبت های لازم را در پیشگیری از بروز این مشکل انجام دهید. البته برای جلوگیری از بروز این مشکل فن هایی در جهت تهویه و خنک سازی هوا، داخل بدنه لپ تاپ قرار داده شده است.
 اما این فن ها از قدرت کافی برای انجام این کار برخوردار نبوده و در صورت پردازش‌ های سنگین همچنان گرمای زیادی از سوی پردازنده ها تولید خواهد شد که می تواند عواقب مخربی را در پی داشته باشد. چرا که به دلیل بدنه کوچک لپ تاپ فضای کمی برای سیستم خنک کننده وجود داشته و فن های بسیار کوچکی برای انجام این امر در نظر گرفته شده است. از این رو راهکار هایی در جهت پیشگیری از بروز این مشکل و عواقب مخرب آن وجود داشته که توسط کارشناسان نمایندگی ایسر در کرج در ادامه این مطلب برای شما کاربران عزیز بیان شده است. 

راه های پیشگیری از افزایش دمای لپ تاپ

همانطور که در قسمت قبل بیان شد، گرما می تواند آسیب زیادی را به بخش‌ های مختلف لپ تاپ وارد کرده و قطعات الکترونیکی در برابر این مشکل بسیار آسیب پذیر و حساس هستند. به همین دلیل توصیه می‌ شود راهکار های موجود در زمینه پیشگیری از بروز این خرابی ها را جدی گرفته و با رعایت نکات مربوطه از گسترش آسیب و خرابی جلوگیری کنید. 
یکی از شرایطی که عملکرد قطعات مختلف را افزایش داده و باعث تولید گرمای زیاد از سوی آنها می شود، اجرای نرم افزار های سنگین و عملیات طولانی است. اجرای برنامه ها و بازی های فوق سنگین و دیگر عملیاتی که پردازنده های لپ تاپ قدرت کافی را برای انجام آنها ندارد، می تواند علاوه بر ایجاد خرابی در قسمت های مربوطه باعث افزایش دمای لپ تاپ شده که خود می تواند آسیب های زیادی را به قطعات سخت افزاری تحمیل نماید. 
به همین دلیل همواره توصیه می‌ شود از نصب و اجرای نرم افزار های فوق سنگین و نامتناسب با دستگاه خود پرهیز نمایید. موثرترین راه پیشگیری از افزایش دمای لپ تاپ استفاده از کول پد است. کول پد ها محفظه های مستطیل شکل با بدنه فلزی بوده که در داخل بدنه آن یک یا چند فن قرار دارد. این وسیله بهترین مورد برای سطح زیرین لپ تاپ است. 
چرا که علاوه بر خنک سازی سیستم و تهویه هوای مناسب که به پیشگیری از داغ شدن لپ‌ تاپ و بروز عواقب مخرب پس از آن می انجامد، با ایجاد فاصله بین لپ تاپ و سطح زیر آن از ورود انواع آشغال و آلودگی به بخش‌ های داخلی جلوگیری می‌ کند. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود از کول‌ پد در جهت کمک به خنک سازی لپ تاپ خود استفاده نمایید. 

مشکلات سخت افزاری

دیگر موردی که می‌ تواند خاموش شدن ناگهانی و اتفاقی لپ تاپ را باعث شود، بروز آسیب و خرابی در بخش سخت افزار سیستم است. گاهی اوقات ممکن است پس از تعویض قطعات سخت افزاری یا ارتقای آن ها، متوجه مشکلات رایج نرم افزاری به ویژه خاموش شدن اتفاقی لپ تاپ خود شوید. در این حالت به احتمال در یکی از مراحل تعویض و باز و بست لپ تاپ اشتباهی رخ داده که در در آخر به بروز مشکلات متعدد می انجامد. 
به همین علت است که همواره توصیه می شود امور سخت افزاری لپ تاپ به ویژه تعمیر و تعویض قطعات آن را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. یکی از مراکز معتبر در این حوزه که می‌ تواند به عیب یابی دقیق و رفع صحیح مشکل سخت افزاری بپردازد، نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج است. شما می توانید با مراجعه به این مرکز هنگام ایجاد خرابی در بخش‌ های مختلف لپ تاپ خود از خدمات بی‌ نظیری در حوزه تعمیرات لپ تاپ ایسر بهره مند شوید. 
دیگر مشکلی که می تواند خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر را در پی داشته باشد، آب خوردگی قطعات سخت افزاری است. همان طور که می دانید قطعات الکترونیکی در برابر مایعات بسیار حساس هستند. از این رو آب خوردگی آنها و نفوذ مایعات به بخش‌ های داخلی می تواند خرابی های شدید و غیر قابل جبرانی را پدید آورد. در این حالت اجزای مختلف از کار افتاده و دچار آسیب شده‌ اند. به همین علت مشکلات زیادی در عملکرد دستگاه رخ می دهد که خاموش شدن ناگهانی و اتفاقی آن تنها بخشی از عواقب مخرب این موضوع است. 
از این رو کارشناسان همواره توصیه می‌ کنند لپ تاپ را در محلی مناسب و به دور از آسیب های مخربی چون آب خوردگی، ارتفاع، وارد شدن ضربه و تحمیل فشار و دیگر موارد مضر نگهداری نمایید. چرا که در صورت آسیب دیدگی و بروز این مشکلات اختلالات زیادی در عملکرد سیستم رخ داده و امکان از کار افتادگی قطعات مهم سخت افزاری نیز وجود خواهد داشت.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج یک مجموعه بزرگ در زمینه تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ ایسر بوده که می تواند خدمات بی نظیری در زمینه تعمیر دو بخش نرم افزاری و سخت افزار سیستم را در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج ارائه دهد. تمامی خدمات تعمیر و تعویض انواع قطعات سخت افزاری نظیر باتری، پاور، کیبورد، ال سی دی، ارتقای حافظه رم، هارد و... با کمک حرفه ای ترین متخصصان و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات مربوطه انجام می شود. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری نظیر نصب ویندوز در کرج، نصب انواع برنامه های تخصصی و عمومی، نصب و راه اندازی آنتی ویروس معتبر و آپدیت مرتب آن، ویروس‌ کشی لپ تاپ، بازیابی اطلاعات از دست رفته هارد و رفع اختلالات نرم‌ افزاری شایع مانند هنگ کردن مداوم سیستم، پیغام صفحه آبی، بروز کرش های پی درپی و... نیز در اسرع وقت در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج، در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر کرج انجام می شود.

نظرات

نظر خود را اضافه کنید