نقش و کاربرد پاور در لپ تاپ ایسر هجده/فروردین

بررسی عملکرد پاور در لپ تاپ ایسر توسط نمایندگی ایسر کرج

پاور لپ تاپ ایسر

پاور یا همان منبع تغذیه، از قطعات اصلی و ثابت در هر دستگاه الکترونیکی به شمار می رود. در واقع هر دستگاه الکترونیکی در جهت روشن شدن و کارکرد اجزای مختلف نیازمند پاور می باشد. لپ‌ تاپ نیز از این موضوع مستثنی نبوده و برای روشن شدن و کارکرد قطعات سخت افزاری به پاور نیازمند است. 
پاور به طور کلی با برق ۲۲۰ ولت شهری سر و کار داشته و به دو بخش سرد و گرم تبدیل می‌شود. بخش گرم پاور قسمت ورودی این قطعه است که برق ۲۲۰ ولت شهری را دریافت کرده و پس از تبدیل آن به ولتاژ های مورد نیاز قطعات مختلف، این انرژی به قسمت سرد پاور منتقل می شود. قسمتی که به اصطلاح به آن قسمت سرد پاور می‌گویند، با ولتاژ های خروجی سر و کار داشته و آن را به قطعات مختلف سخت افزاری انتقال می‌ دهد. 
به طور کلی پاور برق ۲۲۰ ولت شهری را دریافت کرده و آن را به ولتاژ های مورد نظر قسمت های سخت افزاری تبدیل می نماید سپس انرژی مورد نیاز قسمت های مختلف لپ تاپ از بخش سرد یا همان بخش خروجی پاور، به قطعات مختلف از طریق اتصالات موجود انتقال داده می شود. از این رو پاور از اهمیت بسیاری در دستگاه‌ های الکترونیکی برخوردار بوده و خرابی آن می تواند در عملکرد تمامی قطعات سخت افزاری اشکال ایجاد نماید. همچنین در برخی موارد ممکن است آسیب دیدگی پاور، عدم روشن شدن لپ تاپ را در پی داشته باشد. به همین دلیل است که گفته می شود پاور می‌ تواند در کارکرد تمامی اجزای سیستم نقش داشته باشد. 
از این رو بهتر است با رعایت نکاتی در زمینه پیشگیری از خرابی و از کار افتادگی پاور لپ تاپ خود، از مشکلات فراوان محتمل نیز جلوگیری کرده و در جهت حفظ سلامت و افزایش طول عمر پاور لپ تاپ ایسر خود تلاش نمایید. در ادامه علل اصلی خرابی پاور لپ تاپ همراه با راهکار های موثر در پیشگیری از این مشکل برای شما کاربران لپ تاپ های ایسر توسط کارشناسان فوق حرفه ای نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج ارائه شده است. 

رایج ترین علائم خرابی پاور لپ تاپ ایسر

همانطور که در قسمت قبل بیان شد، پاور از اساسی ترین قطعات هر دستگاه الکترونیکی به ویژه لپ تاپ بوده و این قطعه با ارسال انرژی الکتریکی مورد نیاز به بخش های دیگر، به آنها اجازه کارکرد صحیح را داده و به دستگاه در جهت روشن شدن و عملکرد صحیح کمک می نماید. پاور برق شهری را دریافت کرده و آن را به ولتاژ های مورد نظر قطعات سخت افزاری تبدیل می‌ کند.
 سپس ولتاژهای خروجی از طریق اتصالات مربوطه به قسمت های مورد نظر منتقل شده و این قطعات با دریافت انرژی مورد نیاز خود شروع به کار می‌کنند و در نهایت دستگاه به درستی روشن شده و به اجرای امور مورد نظر کاربر می پردازد. بنابراین پاور نقش مهمی در کارکرد صحیح لپ تاپ و قطعات مختلف آن دارد. چنانچه این قطعه به هر دلیلی دچار نقص عملکرد و خرابی شود، ممکن است در عملکرد تمامی قطعات سخت افزاری اختلالاتی رخ دهد. 
از این رو می‌ توان گفت عملکرد پاور بر عملکرد دیگر قطعات سخت افزاری تاثیر مستقیم دارد. بنابراین در صورت خرابی این قطعه ممکن است هر بخش از لپ تاپ دچار خرابی در عملکرد خود شود. در ادامه رایج‌ ترین علائم بروز دهنده در سیستم پس از خرابی پاور بیان شده است. 

کند شدن سرعت سیستم

یکی از رایج ترین علائم خرابی پاور، کند شدن شدید سرعت سیستم است. در این حالت ممکن است چند عدد از قطعات سخت افزاری به دلیل عدم دریافت صحیح انرژی مورد نیاز، دچار ایجاد اختلال در عملکرد خود شده باشند. به همین علت روند کارکرد سیستم مانند سابق پیش نرفته و عملکرد دستگاه کند می‌شود. 
البته کند شدن سرعت سیستم می تواند علل فراوانی را شامل شود و تنها یکی از احتمالات موجود، خرابی پاور است. این احتمال در صورت تشدید مشکل و کند شدن شدید سیستم قوت می بخشد. چرا که در مواقع دیگر معمولاً یک یا دو مشکل سخت افزاری باعث بروز این اختلال شده و یا اینکه کندی سرعت سیستم به دلیل یک اختلال کوچک نرم افزاری صورت گرفته است. بنابراین شدت کندی سیستم کمتر بوده و راحت تر قابل رفع می باشد. 
اما اگر پاور لپ تاپ دچار آسیب دیدگی شود، در عملکرد آن نقوصی ایجاد می شود که در نتیجه آن، ولتاژ های خروجی به قسمت های دیگر منتقل نشده و عملکرد قطعات مختلف سخت افزاری مختل و یا کند می‌ شود. در نهایت نیز سرعت عملکرد کلی سیستم تا حد زیادی کاهش یافته به طوری که کار کردن با آن بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن می شود. 

ریست شدن مکرر سیستم

دیگر اختلال رایجی که می تواند از خرابی پاور لپ تاپ ایسر شما خبر داشته باشد، ریست شدن سیستم به صورت مکرر است. در این حالت به دلیل عدم انتقال برق مورد نیاز قطعات مربوطه، سیستم به درستی کار نکرده و ریست می شود. البته باید بدانید که یکی از وظایف پاور روشن شدن صحیح لپ تاپ است. بنابراین در صورت خرابی این قطعه لپ تاپ به درستی روشن نشده و یا به طور مکرر ریست می شود. 
علاوه بر آن، ریست شدن سیستم ممکن است علل دیگری داشته باشد که در دو بخش سخت افزار و قسمت نرم افزاری سیستم ریشه دارد. از این رو بهتر است در صورت مواجه شدن با این اختلال، پیش از انجام هر کاری به ویژه دستگاه کردن قطعات سخت افزاری، لپ تاپ معیوب را به یکی از مراکز معتبر تعمیرات، مانند نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر در کرج بسپارید. این مرکز به درستی و با کمک بهترین کارشناسان و استفاده از دستگاه های پیشرفته به عیب یابی صحیح مشکل پرداخته و در نهایت به رفع آن اقدام می نماید. 

روشن و خاموش شدن مکرر لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که ممکن است به علت خرابی پاور صورت گیرد، روشن و خاموش شدن لپ تاپ به صورت ناگهانی و مکرر است. این مشکل معمولاً به دلیل قطع اتصالات پاور با دیگر اجزای اتفاق می افتد. خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در اثر خرابی پاور یک امر رایج و طبیعی است. البته این مشکل ممکن است در اثر عوامل دیگری چون خرابی باتری و دیگر علل مربوطه نیز رخ دهد که در جهت تشخیص صحیح مشکل دستگاه معیوب باید به صورت حرفه ای و دقیق بررسی و عیب یابی شود. 
از این رو شما میتوانید در جهت عیب یابی صحیح و رفع مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر خود، به مراکز مربوطه از جمله مرکز معتبر نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید. 

علل اصلی خرابی پاور لپ تاپ ایسر

خرابی پاور ممکن است به دلایل زیادی از جمله وارد شدن ضربه، تحمیل فشار، افزایش دمای لپ تاپ، آب خوردگی و... صورت گیرد. اما باید بدانید که علت اصلی، در واقع رایج‌ ترین علت خرابی پاور، نوسانات نامناسب برق است. تمامی موارد مذکور می تواند خرابی و از کار افتادگی پاور را در پی داشته باشد. اما از آنجایی که این قطعه به صورت مستقیم با برق شهری ۲۲۰ ولت سر و کار دارد، احتمال بروز این مشکل بسیار زیاد است. 
شما می‌توانید با راهکار های موثری که توسط کارشناسان نمایندگی ایسر کرج بیان شده است، از بروز این نوع خرابی در بخش پاور لپ تاپ خود پیشگیری نمایید. موثر ترین راهکار برای جلوگیری از بروز اختلال در پاور و از کار افتادگی و نقص عملکرد آن به دلیل نوسانات مخرب ولتاژی، استفاده از محافظ برق است. محافظ برق می تواند تمامی نوسانات مخرب را پیش از ورود به دستگاه مهار کرده و از بروز عواقب مخرب آن پیشگیری نماید. بنابراین توصیه می شود که همواره در اتصال لپ تاپ ایسر خود به انرژی برق، محافظ را فراموش نکنید و این اتصال را به وسیله محافظ برق ایمن سازید. 

تعمیر و تعویض پاور لپ تاپ ایسر در نمایندگی ایسر کرج

نمایندگی ایسر در کرج، یک مجموعه پیشرفته و بزرگ در زمینه تعمیر و تعویض پاور و دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ های ایسر نظیر کارت گرافیک، کیبورد، فن، ال سی دی، مادربرد و... است که می تواند خدمات بی نظیری را در این زمینه ارائه دهد. از دیگر اقدامات نمایندگی ایسر در زمینه سخت افزار دستگاه، می‌توان به تعویض و ارتقای حافظه رم، هارد و... اشاره داشت. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری نظیر نصب و تعویض ویندوز، نصب و راه اندازی انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب آنتی ویروس اورجینال و آپدیت دوره‌ ای آن، ویروس کشی سیستم، ریکاوری اطلاعات هارد معیوب و رفع اختلالات رایج نرم افزاری مانند هنگ کردن مکرر سیستم، بروز کرش های پی در پی، نمایش مکرر صفحه آبی مرگ ویندوز و... نیز به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، در جهت رفاه فوق شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج در نمایندگی لپ تاپ ایسر کرج، انجام می شود.

نظرات

نظر خود را اضافه کنید