علل عمده خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر (بخش دوم) هشت/خرداد

بررسی تخصصی اصلی‌ ترین علل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در نمایندگی ایسر کرج

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر

یکی از مشکلات و اختلالات رایج نرم افزاری که برخی کاربران با آن رو به‌ رو می‌ شوند، خاموش شدن اتفاقی و ناگهانی لپ‌ تاپ است. این مورد معمولاً به صورت نرم افزاری بروز پیدا کرده اما علل آن می‌ تواند در دو بخش نرم افزار و سخت افزار سیستم ریشه داشته باشد. در برخی موارد مشکل روی داده باعث عدم عملکرد دستگاه و خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود که معمولاً در این حالت، یک مشکل سخت افزاری خاموش شدن لپ تاپ را باعث شده است. 
معمولاً در این شرایط یکی از قطعات مهم و تاثیر گذار در این زمینه، دچار نقص عملکرد و از کار افتادگی شده است و به همین علت لپ‌ تاپ نیز تحت تاثیر آن به صورت ناگهانی از کار افتاده و خاموش می شود. اما در بعضی مواقع نیز خاموش شدن لپ تاپ به دست خود سیستم صورت گرفته است. یکی از امکانات موجود در سیستم‌ های لپ تاپ Self Protecting است. 
این قابلیت هنگامی که سیستم در شرایط بدی قرار گرفته و در صورت ادامه روند کارکرد خود احتمال ورود آسیب به بخش‌ های مختلف آن وجود دارد، لپ‌ تاپ را در جهت پیشگیری از آسیب دیدگی و ایجاد خرابی خاموش می کند. به هر حال خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و هر کدام از این دو دلیل که صورت گرفته باشد، این خبر را صادر کرده که یک اختلال نرم افزاری یا مشکل سخت افزاری سلامت دستگاه را تهدید می‌کند و در صورت ادامه یافتن این وضعیت، خرابی به دیگر بخش ها سرایت کرده و مشکلات جدی تر و بیشتری برای سیستم رخ میدهد. 
به همین علت بهتر است در صورت مواجه شدن با این مشکل، لپ تاپ خود را در جهت عیب یابی اصولی به مراکز معتبر مربوطه مانند نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج بسپارید. در ادامه علل اصلی و رایج ترین علائم خاموش شدن ناگهانی و اتفاقی لپ تاپ ایسر برای شما کاربران گرامی بیان شده است.

خرابی باتری

ممکن است در صورت تخریب قطعات مربوط به این امر به ویژه باتری لپ تاپ دچار خاموش شدن ناگهانی شود. همان طور که می دانید باتری وظیفه نگهداری و ذخیره‌ سازی انرژی را برعهده داشته و با کمک این قطعه لپ تاپ از اتصال مستقیم به پریز برق بی نیاز می شود. بنابراین در صورتی که باتری نیز دچار خرابی و اختلال در عملکرد خود شود، لپ تاپ از دریافت انرژی مورد نیاز قطعات سخت افزاری خود بی نصیب مانده و خاموش می شود. 
از این رو می‌ توان گفت خاموش شدن بی دلیل و اتفاقی لپ تاپ ممکن است به دلیل خرابی باتری و عدم عملکرد صحیح آن رخ داده باشد. در این حالت بهتر است که باتری معیوب با یک نمونه سالم از آن تعویض شود البته توجه داشته باشید که این مشکل تنها در صورت خرابی باطری صورت نگرفته و علل فراوانی می تواند باعث بروز این اختلالات شوند. به همین علت توصیه می شود پیش از انجام هر کاری، لپ تاپ معیوب را در جهت بررسی دقیق و تشخیص صحیح مشکل اصلی و رفع آن به یکی از مراکز معتبر در این حوزه مانند نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر در کرج بسپارید. 

خرابی رم

خرابی رم از دیگر مواردی است که می‌ تواند باعث بروز اختلالات رایج نرم افزاری به ویژه خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شود. این مشکلات ممکن است در اثر خرابی قسمت های مختلف این قطعه، آبخوردگی، وارد شدن ضربه و فشار و... رخ دهد. در این صورت عملکرد رم دچار اختلال شده و این قطعه نمی‌ تواند به کارکرد سابق و بدون نقص خود ادامه دهد. به همین دلیل کاربر شاهد اختلالات نرم افزاری مختلف نظیر نمایش مداوم صفحه آبی مرگ ویندوز، کند شدن سیستم و هنگ کردن مکرر آن، ری استارت شدن لپ تاپ به صورت اتفاقی، خاموش شدن ناگهانی سیستم و... خواهد بود. 
در این حالت بهترین کار در جهت رفع مشکل و بازگشت دستگاه به روند سابق خود، مراجعه به مراکز تعمیرات معتبر مانند نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج است. این مرکز می‌ تواند بهترین خدمات ممکن در زمینه تعمیر یا تعویض رم و دیگر قطعات سخت افزاری معیوب را در اسرع وقت ارائه دهد. همچنین ممکن است در اثر انباشته شدن گرد و خاک و دیگر آلودگی ها در بخش‌ های داخلی چنین مشکلاتی روی دهد. شما می توانید در جهت سرویس حرفه‌ ای رم و دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر خود به نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید. 

ویروسی شدن لپ تاپ

دیگر مشکلی که می تواند خاموش شدن ناگهانی و اتفاقی لپ تاپ را در پی داشته باشد، وجود ویروس و بدافزار در سیستم است. ویروس ها و بدافزار ها فایل های مخربی هستند که از طریق مختلف به سیستم های لپ تاپ و کامپیوتر راه یافته و به تحقق اهداف مخرب خود و تخریب فایل های مهم و دیگر امور مورد نظر می پردازند. 
ویروس ها و بدافزارها می توانند از راه‌ هایی چون اتصال فلش و دیگر لوازم جانبی آلوده، کلیک بر روی پنجره های پاپ نامطمئن، کلیک بر روی لینک های مشکوک و دیگر اقدامات خطرناک در شبکه گسترده اینترنت به دستگاه شما نفوذ پیدا کرده و فایل ها و اطلاعات مهم سیستم را تخریب نموده یا به سرقت ببرند. گرچه هدف اصلی ویروس ها و نرم افزار های مخرب از بین بردن فایل ها و داده های مهم است، اما ممکن است حین اجرای این امور، اختلالات زیادی نیز در عملکرد دستگاه رخ دهد. 
خطای صفحه آبی، کرش های پی در پی، هنگ کردن سیستم، خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و... همه از مواردی بوده که ممکن است در اثر ویروسی شدن سیستم رخ دهد. به همین دلیل توصیه می شود راهکار های موثر در زمینه پیشگیری از ویروسی شدن سیستم خود را جدی بگیرید. همواره از سلامت لوازم جانبی و دیگر دستگاه ها پیش از اتصال به لپ تاپ مطمئن شوید. از کلیک برروی پنجره‌های پاپ-آپ نامطمئن و لینک های مشکوک پرهیز نمایبد. 
از فایل ها و اطلاعات مهم خود در سیستم نسخه بک اپ تهیه کنید تا در صورت پاک شدن این اطلاعات به دلایل مختلف نظیر ویروسی شدن سیستم، خرابی هارد و... از دسترسی به فایل های مهم خود محروم نشوید. موثرترین راهکار در پیشگیری از بروز آسیب های مخرب ناشی از هجوم ویروس ها و بدافزار ها، نصب آنتی ویروس به روز و معتبر است. برنامه های ویروس یاب از موثرترین راهکار های امنیتی در جهت حفاظت سیستم در برابر ویروس ها و بدافزارها و دیگر عوامل مخرب هستند. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی ایسر در کرج از خدمات نصب آنتی ویروس اورجینال و به روزرسانی آن و همچنین ویروس کشی سیستم بهره مند شوید. 

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج یک مجموعه بزرگ در زمینه تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ ایسر بوده که می تواند خدمات بی نظیری در زمینه تعمیر دو بخش نرم افزاری و سخت افزار سیستم را در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج ارائه دهد. تمامی خدمات تعمیر و تعویض انواع قطعات سخت افزاری نظیر باتری، پاور، کیبورد، ال سی دی، ارتقای حافظه رم، هارد و... با کمک حرفه ای ترین متخصصان و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات مربوطه انجام می شود. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری نظیر نصب ویندوز در کرج، نصب انواع برنامه های تخصصی و عمومی، نصب و راه اندازی آنتی ویروس معتبر و آپدیت مرتب آن، ویروس‌ کشی لپ تاپ، بازیابی اطلاعات از دست رفته هارد و رفع اختلالات نرم‌ افزاری شایع مانند هنگ کردن مداوم سیستم، پیغام صفحه آبی، بروز کرش های پی درپی و... نیز در اسرع وقت در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج، در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر کرج انجام می شود.

نظرات

نظر خود را اضافه کنید