در چه مواقعی باید بایوس لپ تاپ ایسر را آپدیت کرد؟ نوزده/اسفند

بررسی تاثیرات به روز رسانی بایوس بر سیستم در نمایندگی ایسر کرج

بایوس لپ تاپ ایسر

بایوس به صورت یک آی سی کوچک بر روی مادربرد لپ تاپ قرار داشته که نقش زیادی در عملکرد سیستم دارد. درون این قطعه کوچک یک برنامه قرار دارد که به آن برنامه بایوس می گویند. بایوس بر خلاف ظاهر کوچک خود، وظایف زیادی داشته و در کارکرد تمامی قطعات و عملکرد کلی سیستم نقش به سزایی دارد. به طور کلی می‌توان گفت، بایوس به بوت کردن لپ تاپ و برقراری ارتباط میان قطعات سخت افزاری مختلف نظیر کارت گرافیک، هارد، CPU و... می‌ انجامد. 
از این رو می‌ توان گفت این قطعه از مهمترین بخش های سخت افزاری لپ تاپ به شمار رفته و در صورت خرابی آن، در عملکرد بسیاری از قطعات و همچنین عملکرد کلی سیستم اختلالات زیادی ایجاد می شود. البته در برخی موارد، بروز اختلالات متعدد در سیستم به دلیل خرابی این قطعه صورت نگرفته و مشکل در بخش نرم‌ افزاری آن ریشه دارد. از این رو همواره بهترین گزینه در این موارد، آپدیت بایوس به نسخه جدیدتر است.
مشکلات بایوس در دستگاه های لپ تاپ اختلالی رایج است که تنها با ارتقای نسخه بایوس رفع می شود. در ادامه این مطلب علائم رایج و اختلالات نرم افزاری که راه حل آنها آپدیت بایوس است، برای شما کاربران لپ تاپ های ایسر شرح شده تا با شناخت بهتر آنها، در هنگام بروز این نوع از مشکلات به تشخیص دقیق پرداخته و در جهت رفع آن اقدام نمایید. 

در چه مواقع باید به آپدیت بایوس لپ تاپ ایسر پرداخت؟ 

همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، بایوس به صورت یک آی سی کوچک بر روی مادربرد قرار داشته که بر خلاف ظاهر کوچک خود، نقش بسزایی در عملکرد کلی سیستم دارد. داخل این آی سی برنامه بایوس وجود دارد که در صورت خرابی و عدم به روز رسانی آن ممکن است اختلالات زیادی در بخش نرم افزاری دستگاه پدید آید. به همین دلیل شرکت های انواع برند های لپ تاپ، در دوره‌ های مختلف، نسخه های جدیدی از بایوس لپ تاپ های تولیدی را ارائه کرده و در دسترس کاربران قرار می دهند. 
شرکت ایسر نیز همواره در تلاش است تا با ارائه نسخه های جدید بایوس، مشکلات نسخه قبلی را رفع کرده و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. 
چنانچه شما هم یکی از کاربران لپ تاپ های ایسر هستید، می توانید با مطالعه ادامه این مقاله، با علائمی که نیاز سیستم به آپدیت بایوس به نسخه جدیدتر را‌ نشان‌ می دهد آشنا شده و در صورت مشاهده آنها، به رفع مشکل رخ داده بپردازید. 

نمایش مکرر صفحه آبی مرگ ویندوز

یکی از اختلالات نرم‌ افزاری رایج که پس از وقوع مشکلات مختلف به ویژه عدم بروز رسانی بایوس رخ‌ می دهد، نمایش مداوم صفحه آبی مرگ ویندوز است. چنانچه با بروز این نوع اختلال در لپ تاپ ایسر خود مواجه شدید، نسخه بایوس را چک کرده و در صورت نیاز به آپدیت، به به روز رسانی و ارتقای آن به یک نسخه جدیدتر بپردازید. 
البته توجه داشته باشید که نمایش صفحه مرگ ویندوز، یک امر رایج میان سیستم های لپ تاپ بوده و ممکن است در اثر عوامل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری رخ دهد. بنابراین توصیه می شود در صورتی که پس از آپدیت بایوس همچنان شاهد بروز صفحه آبی مرگ ویندوز در لپ تاپ ایسر خود بودید، در جهت بررسی دقیق و عیب یابی صحیح مشکل اصلی و رفع آن در اسرع وقت، به مراکز معتبر در این حوزه مانند نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید. 

ایجاد اختلالات نرم‌ افزاری پس از نصب و تعویض ویندوز

یکی از اقداماتی که کاربران در جهت بهبود کیفیت سیستم و برخورداری از امکانات بیشتر انجام‌ می دهند، ارتقای ویندوز لپ تاپ است. تعویض و نصب ویندوز جدید ممکن است به علل مختلفی چون تعویض قطعات سخت افزاری، قدیمی شدن نسخه ویندوز، اختلالات نرم‌افزاری و... صورت گیرد. معمولاً در اکثر موارد پس از تعویض ویندوز به نسخه بالاتر و نصب ویندوز جدید، اختلالات مکرر نرم افزاری بروز پیدا کرده که راه رفع آنها آپدیت بایوس است. 
در واقع پس از آپدیت ویندوز سیستم، باید نسخه بایوس را نیز به روز رسانی کرد. چرا که در غیر این صورت، اجزای مختلف سیستم عامل دچار ناهماهنگی شده و از این رو اختلالات زیادی در بخش نرم‌ افزار بروز داده می‌ شود. بنابراین چنانچه پس از نصب ویندوز جدید با اختلالات نرم‌ افزاری رایج به صورت مکرر رو به‌ رو شدید، می‌ توانید در جهت رفع آن بایوس لپ تاپ ایسر خود را به روزرسانی نمایید. در این حالت بایوس با ویندوز جدید هماهنگی و ارتباط لازم را برقرار کرده و بخش نرم‌ افزاری به روند سابق خود ادامه می دهد. 
اگر پس از آپدیت بایوس نیز اختلالات نرم افزاری لپ تاپ ایسر شما بر طرف نشد، می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر کرج تماس حاصل کرده و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب نمایید. همچنین شما می توانید در صورت نیاز، به نمایندگی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه کرده تا از بهترین خدمات ممکن در زمینه رفع اختلالات نرم افزاری لپ تاپ ایسر خود بهره مند شوید. 

بروز کرش های مکرر سیستم

از دیگر اختلالات نرم افزاری رایج که با به روز رسانی بایوس رفع می‌ شود، می‌توان به کرش های پی در پی سیستم به ویژه در حالت Turbo Boost اشاره داشت. این حالت در لپ تاپ هایی با پردازنده های چند هسته ای قرار داشته و در واقع این نوع از سیستم های لپ تاپ، در جهت انجام پردازش ها و عملیات سنگین، از قابلیت  Turbo Boost کمک می‌ گیرند. چنانچه پس از نصب و اجرای یک نرم‌ افزار سنگین و یا پردازش های طولانی مدت و زمان‌ بر با بروز کرش های مکرر در سیستم مواجه شدید، می‌ توانید در جهت رفع این مشکل، بایوس فعلی را به یک نسخه جدیدتر ارتقا دهید. 
شما می‌ توانید برای ارتقای بایوس لپ تاپ ایسر خود، به سایت رسمی ایسر مراجعه نموده و فایل اصلی آن را دانلود و مانند دیگر برنامه ها بر روی سیستم نصب نمایید. در صورتی که پس از آپدیت بایوس نیز مشکل کرش های مکرر لپ تاپ رفع نشد، می توانید در جهت عیب یابی دقیق تر به مراکز معتبر و حرفه‌ای مانند نمایندگی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید. 

بروز اختلالات نرم افزاری پس از ارتقای حافظه هارد و رم

همانطور که در قسمت های قبلی مطالعه نمودید، یکی از وظایف مهم آی سی بایوس برقراری ارتباط بین قطعات مختلف سخت افزاری و ایجاد هماهنگی میان آنهاست. حال اگر هر یک از این قطعات سخت افزاری به ویژه رم و هارد ارتقا داده شود، شما ملزم به آپدیت نسخه بایوس لپ تاپ خود هستید. در غیر این صورت ممکن است اختلالات فراوان نرم افزاری نظیر هنگ کردن مکرر سیستم، نمایش پی در پی صفحه آبی مرگ ویندوز، بروز کرش های مداوم و... به صورت مکرر در سیستم ایجاد شده و استفاده از لپ تاپ را بسیار سخت و غیر ممکن سازد. 
بنابراین اگر پس از ارتقای رم و هارد لپ تاپ خود با مشکلات مکرر نرم افزاری رو به رو شدید، می توانید در جهت رفع آن بایوس لپ تاپ ایسر خود را به روز رسانی نمایید. همچنین شما می توانید در جهت رفع اختلالات مربوطه و بررسی دقیق مشکل، به مراکز تعمیرات معتبر در این زمینه مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نموده و از بهترین خدمات ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ های ایسر بهره مند شوید. 

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج، یک مجموعه عالی و پیشرفته در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ های ایسر بوده که می تواند خدمات بی نظیری را در این حوزه در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج ارائه دهد. تمامی اقدامات مربوطه اعم از تعمیر و تعویض انواع قطعات سخت افزاری، نظیر پاور، کارت گرافیک، فن، کیبورد، مادربرد و همچنین تعویض و ارتقای حافظه رم، هارد و دیگر خدمات مربوط به بخش سخت‌ افزاری، در نمایندگی ایسر کرج توسط کارشناسان حرفه ای موجود و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات روز، انجام می شود. 
همچنین این مرکز می‌ تواند انواع خدمات نرم افزاری مانند نصب ویندوز در کرج، نصب و راه اندازی برنامه های تخصصی و عمومی، نصب آنتی ویروس اورجینال و به روزرسانی دوره ای آن، ویروس کشی سیستم، بازیابی اطلاعات هارد معیوب و رفع اختلالات نرم افزاری رایج مانند هنگ کردن پی در پی سیستم، بروز کرش های مکرر، نمایش مداوم صفحه آبی مرگ ویندوز و... را در اسرع وقت در جهت تامین رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج ارائه دهد.

نظرات

نظر خود را اضافه کنید