بررسی مشکلات رایج لپ تاپ ایسر و رفع آن در نمایندگی ایسر کرج شانزده/اسفند

رایج ترین مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ایسر و مقابله با آن (بخش دوم)

رایج ترین مشکلات لپ تاپ ایسر

در دنیای امروزه لپ‌ تاپ یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های الکترونیکی به شمار رفته که حضور آن در اکثر خانه‌ ها، سازمان‌ های دولتی، شرکت‌ ها و... مشاهده می‌ شود. در واقع لپ‌ تاپ ها همان سیستم های کامپیوتر بوده که از نظر نوع ساختار و استفاده تغییراتی در جهت رضایت بیشتر مشتریان در آن ایجاد شده است. با نیاز روز افزون کاربران به حمل و نقل و جابه جایی رایانه‌ ها، تولید کنندگان به ساخت رایانه های جمع و جور تر اقدام نمودند. 
قطعات سخت افزاری نیز در گذشت زمان مورد تغییر و تحول قرار گرفتند تا در بدنه کوچکتر و فضای کمتر لپ‌ تاپ جای گیرند. چرا که این رایانه هیچ محفظه مجزایی در جهت نصب قطعات سخت افزاری نداشته و تمامی قطعات آن به صورت فشرده در کنار هم، در بدنه باریک لپ تاپ قرار گرفته اند. از این رو ممکن است مشکلات زیادی برای این نوع از دستگاه ها حین استفاده پدید آید. چرا که قطعات آن به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته و در این حالت امکان سرایت سریع آسیب، افزایش دما، تجمع گرد و خاک و آشغال های ریز و... وجود دارد. به همین دلیل معمولا لپ تاپ ها نسبت به سیستم های کامپیوتر بیشتر و زودتر دچار خرابی می شوند. 
البته باید توجه داشته باشید که استفاده صحیح و به کارگیری نکات مثبت که از سوی کارشناسان حرفه‌ ای نمایندگی ایسر کرج در ادامه مطلب بیان شده است، می‌ تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار واقع شود. به همین منظور توصیه می شود با مطالعه این مقاله در جهت شناخت بیشتر و آگاهی از علل اصلی مشکلات سخت افزاری و نشانه های رایج آن اقدام نموده و با به کارگیری راهکار های ارائه شده، به پیشگیری از بروز آسیب های جدی و مخرب در بخش‌ های مختلف سخت‌ افزار و امور نرم افزاری بپردازید. تمامی این موارد در ادامه این مطلب برای شما کاربران عزیز لپ تاپ های ایسر بیان شده است. 

خرابی پیکسل لپ تاپ ایسر

پیکسل ها نقاط ریزی هستند که به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته و صفحه نمایش را تشکیل داده‌ اند. این نقاط ریز با تجمع در کنار یکدیگر تمامی موارد مورد نظر کاربر اعم از تصاویر، اطلاعات و فایل های مختلف، انواع فونت ها و نشانه ها و... را به نمایش در می آورند. در واقع هرچه تعداد پیکسل های یک مانیتور بیشتر باشد، این دستگاه از امکانات بیشتری برای نمایش فایل های مورد نظر برخوردار بوده و کیفیت نیز بالاتر می رود. از این رو بروز هرگونه آسیب و اختلال در عملکرد این پیکسل ها می تواند در امر نمایش داده های مورد نظر مشکل ایجاد کند. 
پیکسل های معیوب بر اساس نوع و شدت آسیب دیدگی مورد تعمیر قرار می‌گیرند. اما در صورت وارد شدن آسیب های شدید و ایجاد خرابی جدی، پیکسل مورد نظر قابل تعمیر نبوده و تنها راه برطرف کردن مشکل تعویض پیکسل خواهد بود. در ادامه مشکلات رایج مربوط به پیکسل صفحه نمایش لپ تاپ ایسر بیان شده است که شما می‌ توانید با شناخت علائم آن، به تشخیص مشکل سرعت بخشیده و در جهت رفع آن پیش از گسترش خرابی اقدام نمایید. 

علل پیکسل سوختگی لپ تاپ ایسر و راه مقابله با آن

هنگامی که صفحه نمایش دچار پیکسل سوختگی شود، در واقع پیکسل های مورد نظر دچار از کار افتادگی شده و غیر فعال شده‌ اند. این مشکل به دلایل مختلفی صورت می‌ گیرد. گاهی اوقات نفوذ مایعات به داخل این بخش‌ ها و آب خوردگی آنها باعث سوختن پیکسل های مورد نظر می شود. همچنین وارد شدن ضربه و تحمیل فشار زیاد نیز می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. برای پیشگیری از این نوع آسیب ها توصیه می شود همواره لپ تاپ را در محلی مناسب و به دور از مایعات و دیگر موارد مخرب نگهداری کنید. 
هر گاه صفحه نمایش دچار پیکسل سوختگی شود، این نقاط ریز تشکیل دهنده صفحه نمایشگر غیر فعال شده و نمی‌ توانند به اعمال وظایف خود بپردازند و در نتیجه خاموش باقی می‌ مانند. در این حالت پیکسل های سوخته که به آنها پیکسل‌ های مرده نیز می‌ گویند، غیر فعال و خاموش باقی مانده و با دیگر پیکسل ها هماهنگ نخواهند بود و همراه با آنها تغییر وضعیت نمی‌ دهند. بنابراین تصویر های به نمایش درآمده، در این امر دچار اختلالاتی شده و نمایش آنها به صورت صحیح صورت نمی گیرد. در اکثر این موارد پیکسل معیوب باید مورد تعویض قرار گیرد. چنانچه به هر دلیل با خرابی و پیکسل سوختگی لپ تاپ ایسر خود مواجه شدید، می توانید در جهت رفع سریع مشکل دستگاه خود را به نمایندگی لپ تاپ ایسر در کرج بسپارید.
 
ثابت ماندن پیکسل ها

یکی از مشکلاتی که می‌ تواند باعث اختلالات فراوان در نمایش تصاویر، انواع فایل ها و اطلاعات، فونت ها و... شود، ثابت ماندن پیکسل های صفحه نمایش است. در چنین حالتی این نقاط به یک رنگ مشخص، معمولاً به رنگ سبز یا قرمز باقی مانده و دیگر همراه با پیکسل های سالم به تغییر رنگ و انجام دستورات مورد نظر نمی پردازند. در این وضعیت به اصطلاح می‌گویند که پیکسل معیوب، ثابت باقی مانده است. 
شما می توانید پس از اطمینان از ثابت ماندن پیکسل های معیوب صفحه نمایش لپ تاپ ایسر خود، با یک دستمال نرم و خشک به آرامی اطراف پیکسل‌ها را مالش دهید. نتیجه بررسی ها و گزارشات گذشته نشان می‌ دهد که ماساژ دادن پیکسل معیوب می‌ تواند روند برطرف کردن مشکل رخ داده را بهبود ببخشد. معمولاً این راهکار که از سوی کارشناسان نیز بسیار توصیه شده است، به مرور باعث روشن شدن صحیح و فعال شدن پیکسل های معیوب می شود. 
چنانچه با انجام راهکار های موجود، مشکل پیکسل های صفحه نمایش لپ تاپ ایسر رفع نشد، می توانید در جهت عیب یابی دقیق و بررسی صحیح و رفع مشکل روی داده، به نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج، یک مجموعه پیشرفته در زمینه رفع مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ایسر اعم از تعمیر و تعویض پاور، فن، کارت گرافیک، لولا، باطری، کابل فلت، ال سی دی، کیبورد و همچنین تعویض و ارتقای حافظه هارد، رم و... می باشد. تمامی این خدمات با بهترین کیفیت ممکن و در جهت رفاه فوق شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج و در اسرع وقت صورت می گیرد. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری موجود مانند نصب و تعویض ویندوز، نصب انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب آنتی ویروس اورجینال و به روزرسانی دوره ای آن، ویروس کشی سیستم، ریکاوری اطلاعات هارد معیوب و همچنین برطرف ساختن اختلالات نرم افزاری نظیر هنگ کردن سیستم، کرش های مکرر، نمایش مکرر صفحه آبی مرگ ویندوز و... نیز توسط متخصصان فوق حرفه ای و ماهر نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر کرج به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

نظرات

نظر خود را اضافه کنید